Sommaren som gick










Min senaste sommar var en av mina mest underbaraste men också en av den jobbigaste i hela mitt liv. Det som hände denna sommar fick mig att både skratta och gråta. Förmodligen berodde det på den där killen som fyllde en stor del av min vardag, men som övergick till ett uttråkat förhållande i slutet av sommaren. Nu är vi inte tillsammans längre och som nämndes i ett av de tidigare inläggen av Miss E, berodde det väl mest på att känslan av lycka och ljus försvann liksom de varma sommardagarna. Nu är jag en sommar äldre och kan faktiskt bidra med någon form av kärleksråd; följ era instinkter, följ magkänslan, gör som hjärtat säger och inte hjärnan. Man måste våga chansa om man vill att något ska hända och det var precis det jag gjorde. Nu slutade det kanske inte som jag hade tänkt mig men jag hade ändå en underbar sommar och tiden jag hade med honom var ändå värt allt.
Så vad är det jag försöker säga egentligen?
Jo, våga bli sårad, våga chansa, för man kan aldrig veta hur något kommer att gå om man inte provar. Jag vet att jag kommer göra om det, för det här gjorde mig starkare och jag växte av det.
Jag vet liksom säkert alla som läser denna blogg att kärlek är svårt att hitta. Vissa hittar den lätt men för de flesta tar det tid. Jag vill bara med det här inlägget visa att kärlek kan komma i olika former som en sommarflört eller ett långvarande förhållande. Det viktigaste är bara att ta steget, annars kommer du aldrig komma framåt.
Vad gör jag då om jag blir sårad?
Jag vet att det här är det jobbigaste att höra men det är faktiskt bara att resa sig upp när man faller. Som ordspråket: Att vara stark innebär inte att aldrig falla, det innebär att kunna ta sig upp efter man fallit. Detta är ett underbart bevis på att man verkligen måste tillåta sig själv att göra misstag. Om man då misslyckas och faller är det bara att resa sig upp igen. Jag brukar själv säga att det är bra att gråta av sig smärtan lite i början, men man ska verkligen inte gro ner sig i något svårfrånkomligt och gråta över någon som inte är värd det. Du förtjänar bättre och det gör också han. Om beslutet togs, fanns en anledning, kom ihåg det, och det är inget att älta. Gör det som får dig att må bäst men förr eller senare måste du resa dig upp, och då kommer du också inse att du har växt.
"Allt man inte dör av blir man starkare av" - Friedrich Wilhelm Nietzsche
/Miss D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0