Not gonna write you a lovesong


Jag har med tiden blivit bättre på att avgöra om killar gillar mig. Vissa är dock undantag, det finns folk som är så sjukt svåra att läsa. Det värsta är dem som ger en hintar ibland och sedan behandlar en som... inte luft, men någon annan.
Saken jag ville komma till är iallafall att det finns en kille i min klass som jag är rätt säker på att han har lite känslor för mig. Och det suger. För det värsta är att jag inte har några känslor för honom över huvud taget och jag vill inte göra honom upprörd eller sårad. Dessutom känner jag mig aningen iakttagen när han sitter och glor på mig lektionerna i ända...

Han är en söt liten kille (läs LITEN), 150cm lång med fräknar och tandställning. Han tar varje chans han får att prata med mig, sitta bredvid mig och gå med mig i korridoren. I ögonvrån ser jag honom ofta sitta och titta på mig, speciellt när jag skojar eller kramar andra killar. Jag har inget emot honom, men hans beteende får mig att känna mig skyldig även fast jag inte ens är säker på hans känslor.

Det är jobbigt. Det låter som världens I-landsproblem. Men jag känner mig väldigt obekväm och jag blir ledsen.


I'm sorry,
but I'm not gonna write you a lovesong today.
/Miss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0