Forever young




När jag var liten fick jag en vacker nalle av mina föräldrar. Den är vit och har en söt, trubbig nos. Från dagen jag fick den drömde jag inte en mardröm på ett helt år.

Nallen sitter fortfarande vid min sängkant, men den är inte längre min skyddsängel mot mardrömmar. Mardrömmar finns det nämligen gott om i min säng vid nattetid. Det är möjligt att nallen har förlorat sin kraft. Eller så var jag helt enkelt lugnare i sinnet då.

Vem bestämmer när jag ska växa upp?
Du själv. Och hela uttrycket 'växa upp' är så fel enligt mig. Jag anser att de mest lyckade personerna är de som har barnasinnet kvar. Fan, sov med ditt gosedjur om du vill det, lek med dina byggklossar och spela gamla töntiga datorspel.

En vis man sa en gång "I date older women cause younger woman tries to be older".

Du kommer inte bli lyckligare av att försöka passa in i mallarna.
/Miss E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0